logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۰۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان خبر داد:

آغاز جشنواره خیابانی و صحنه‌ای در زنجان

آغاز-جشنواره-خیابانی-و-صحنه‌ای-در-زنجان-
رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان گفت: جشنواره نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای غواصان دریادل در زنجان آغاز شد.

حسین نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دومین جشنواره غواصان دریادل و خط‌شکن استان زنجان در حال برگزاری است اظهار کرد: از آن‌جا که زنجان به شهر غواصان خط‌شکن معروف است، به نمایش درآمدن موضوعات اعم از ایثار و شهادت، مدافعان حرم و دفاع مقدس باعث ترویج این فرهنگ مخصوصاً در نسل‌های جدید انقلاب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است افزود: از آثار ارسالی ۱۱ مورد بعد از مراحل بازبینی انتخاب و پنج اثر در حوزه خیابانی و ۶ اثر در حوزه صحنه‌ای انتخاب شدند.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان گفت: جشنواره خیابانی و صحنه‌ای در روزهای ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) زنجان در حال برگزاری است و آثار در مسابقات مشارکت و رقابت دارند.

وی گفت: شهرستان‌های خرمدره و خدابنده در این جشنواره حضور دارند و در حال رقابت با دیگر آثار هستند از ۲۵ شهریور ماه دو اثر طرف صبح و بعد از ظهر به نمایش در خواهد آمد. طرف صبح از ساعت ۱۰ (آثار خیابانی)، ۱۱ آثار صحنه‌ای و بعد از ظهر نمایش از ساعت ۱۶ آثار خیابانی و ۱۷ صحنه‌ای تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان اضافه کرد: این نمایش‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزار شده و حاشیه برگزاری جشنواره غواصان دریادل ورکشاپ‌هایی با موضوعات تخصصی توسط اساتید در نظر گرفته شده است.

نجفی ادامه داد: محورهای جشنواره، غواصان دریادل خط‌شکن، دفاع مقدس، مدافعان حرم و فرهنگ ایثار و شهادت، پرداختن به زندگی و نحوه شهادت شهدای غواص استان زنجان و علاوه بر این سبک زندگی خانواده‌های ایشان پس از شهادت و شهدای مظلوم غزه و مقاوت مردم فلسطین اعلام شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر